Designerii de modă moldoveni cuceresc piaţa din Asia Centrală

Designerii de modă moldoveni cuceresc piaţa din Asia Centrală

17 March 2017

Cu suportul financiar al Organizaţiei pentru Atragerea Investiţiilor şi Promovarea Exporturilor din Moldova (MIEPO) şi al Proiectului de competitivitate al USAID, un grup de producători autohtoni din industria textilă au participat la cea de a 19 ediţie a expoziţiei internaţionale Central Asia Fashion Spring 2017, desfăşurată în perioada 12-14 martie, în Astana, Kazahstan.

În cadrul evenimentului, brandurile moldoveneşti “Cocsinelle”, “Ilet'te Colections”, “Vistline”, “O'devalle”, “Georgette”, “Premiera Dona”, “Julia Allert”, “Katia Gri”, “Sekana”, “Nikita Rinadi” au prezentat vizitatorilor şi comunităţii de profesionişti ultimele sale colecţii de sezon. Fiind prezente la expoziţie al treilea an consecutiv, designerii autohtoni s-au bucurat de o apreciere înaltă din partea participanţilor şi a vizitatorilor. Potrivit experţilor MIEPO, companiile noastre au revenit acasă cu cel puţin un contract încheiat, unele reuşind să semneze până la 10 contracte unice.

La rândul lor, participanţii din Republica Moldova consideră că această expoziţie le-a oferit o platformă calitativă pentru promovarea brandurilor moldoveneşti pe piaţa Asiei Centrale, dar şi o multitudine de oportunităţi pentru stabilirea parteneriatelor de export cu fashion retailerii din această regiune. Aceştia au declarat că sunt interesaţi în continuare să participe la astfel de evenimente.

“Cu fiecare participare a noastră la Central Asia Fashion, observăm un interes tot mai mare al consumatorilor de modă din Kazahstan pentru produsele prezentate. Avem deja o bază bună de clienţi aici, pe care ne străduim să o menţimen şi să o creştem concomitent cu încrederea în calitatea oferită. Vom continua să participăm şi la următoarele ediţii, încercând să atragem şi alţi clienţi din regiune”, a afirmat reprezentantul companiei “Julia Allert” la finalul expoziţiei.

“Participanţii ediţiilor anterioare, care au analizat produsele şi potenţialul nostru, acum au contractat primele comenzi. Cu certitudine, expoziţia ne-a dat oportunităţi pentru ieşirea pe noi pieţe şi încheierea parteneriatelor de afaceri. Promovarea continuă a brandului pe piaţă, chiar şi prin intermediul expoziţiilor sporeşte încrederea clienţilor”, a spus reprezentantul companiei “Georgette”.

Expoziţia internaţională Central Asia Fashion este una din cele mai importante târguri de textile din Asia Centrală. Evenimentul are loc de două ori pe an, toamna şi primăvara, reunind constant circa 200 de branduri de modă din peste 15 ţări ale lumii. Expoziţia include prezentări tradiţionale de colecţii de haine, accesorii şi încălţăminte pentru femei, bărbaţi şi copii, conferinţe şi sesiuni B2B.

Menţionăm că MIEPO şi-a propus pentru anul curent să realizeze o serie de acţiuni de sporire a capacităților de export a producătorilor autohtoni din industria textilă, inclusiv să co-finanţeze participarea acestora la diverse târguri internaţionale. Expoziţia internaţională Central Asia Fashion din capitala Kazahstanului face parte din Agenda de expoziţii a MIEPO în domeniul textilelor și fabricarea mobilei, care prevede acordarea suportului financiar pentru participarea companiilor moldoveneşti la 13 evenimente expoziţionale pe parcursul anului (Franța, Rusia, Cehia, România, Belarus, Marea Britanie ş.a.).

The Moldovan Investment and Export Promotion Organization (MIEPO)

Is the prime source of information and assistance for potential investors. 
We provide tailored services for potential investors throughout the investment decision process. We also support existing investors in extending their operations.
Our team consists of permanent investment attraction staff, sectorial consultants, as well as regional officers.
Combining our experience, we are able to provide you with information relevant for your decision making, as well as links to businesses and government.